vrijdag 6 mei 2016

Actie

Heerlijk is het nu, na zolang verstoken te zijn geweest van zonlicht. Ons huidje slurpt de vitamine D in, en we voelen dat we zo tekort zijn gekomen. Warm, zacht en zonnig, de hele dag! Nu merk je pas hoelang de dagen eigenlijk al zijn, want de zon lijkt maar geen afscheid van de dag te kunnen nemen!
Vandaag was het een lekkere 25 graden buiten, met een zacht verkoelend briesje soms. Ik ben dan ook van 's ochtends 9 uur tot.. nja eigenlijk tot half 8 in de tuin geweest. Wat een verwennerij.

Vanochtend half 10 werden onze laurieren geleverd. Mooie flinke planten al die zeker een mooie haag gaan maken samen. Na flink wat geploeter met aarde en water stonden ze er mooi bij, maar toen begon mijn dag pas! Ik heb gelijk de hoek bij de haag mooi gemaakt, palen in de grond getimmerd en het linkerhek verstevigd, een tegelplaatsje gelegd om in de schaduw te kunnen zitten, houtsnippers gestrooid etc etc..

De ideeën hielden niet op, en de dag ook niet, dus ik bleef lekker doorgaan. Ik ben ondertussen natuurlijk behoorlijk verbrand en beurs, maar het was het waard... zie hier het resultaat:

Een mooie koele plek voor een lange luie bank






Twee uitnodigende lege vakjes in de zon
Het resultaat: een dichte, nette en overzichtelijke tuin
Die ronde lege plekken heb ik gevuld met potgrond en heb ik gereserveerd voor mijn twee soorten courgettes. Heb ik daar eindelijk ook een goede plek voor! Ze hebben daar de hele dag zonlicht, en mogen lekker over de rand heen uit gaan puilen.
Ik heb twee soorten courgettes op de vensterbank staan. Gisteravond heb ik de eerste soort zitten overpotten en ze lijken allemaal nog helemaal happy.
Dit zijn de normale courgetteplantjes:

Dit zijn de Patty Pan Squash courgettes:

De laatste liepen al een beetje achter en ze zijn vandaag eigenlijk pas echt omhoog gekomen. Het zal niet lang meer duren tot ik deze ook over kan potten. Dan wacht ik nog een weekje en ga ik ze harden in de kas of gewoon buiten als het warm genoeg is.

Nog even dit.. wat een mooie witte pracht in mijn tuintje!





Geen opmerkingen:

Een reactie posten