zaterdag 30 april 2016

Vensterbankbaby's

Na een vermoeiende werkdag blijf ik grotendeels uit de tuin. Laat ze maar lekker hun ding doen, dat komt wel goed. Misschien moet ik nog wel even een radijsje of twee er uit plukken, anders worden ze te groot, en ik weet niet zeker of ze daar wel lekkerder van worden. Hmm, misschien moet ik er een enkeling laten staan en kijken wat er gebeurt. Wie weet hoe groot ze kunnen worden!

We zijn vandaag wel langs een tuincentrum geweest en hebben de laurierhaag voor de tuin besteld! Eindelijk komt een afgesloten tuin in zicht. Het zijn niet gelijk hele hoge, maar aangezien ze flink groeien lost dat zich vanzelf op. Lekker goedkope en brede planten. Het enige wat we nu nog moeten doen is een geul graven waarin we ze kunnen gaan zetten. Aangezien er een enorme boom heeft gestaan met immense wortels zal dit nog niet heel gemakkelijk worden!

Natuurlijk heb ik het niet kunnen weerstaan om een paar plantjes mee te nemen. Namelijk een setje chinese kool- en krulandijvie-plantjes. Ik had er eigenlijk niet zo veel nodig, maar ze gingen per 6 dus ik heb er maar gewoon ruimte voor gemaakt. Het resultaat:


Heb nog drie kleine chinese kooltjes aan de linkerkant geplaatst. Ik ben misschien iets te vroeg, maar het warme weer komt er aan en ik denk dat ze het wel gaan redden. Ben benieuwd! Ik heb nog 5 plekjes voor mijn tomaten, dus die moet ik echt wel leeg gaan houden, de rest van de bakken zijn alweer vol! Dat terwijl ze nog maar net staan..

Enfin, zoals gezegd was dit het enige wat ik in de tuin heb uitgespookt. Binnen gaat het lekker verder. De courgettes zijn nu echt tevoorschijn gekomen (nja de rechter dan, de linker over een dagje denk ik):


Uiteindelijk wil ik één courgetteplant per soort, ze nemen ontzettend veel ruimte in schijnt, dus ik moet me in houden.

De broccoli en bloemkool zijn ook allemaal tevoorschijn gekomen, maar het zint me niet hoezeer ze naar de zon gekeerd staan en hoe sprietig ze nu al worden. Ik denk dat ik ze snel naar buiten in de kas ga harden zodat ze wat sterker worden, en ook meer zonuren gaan krijgen (oh en als je goed kijkt zie je de watermeloen al!):


Nou en als we het dan toch hebben over de vensterbank, mijn drie survivors!


Zo'n beetje de allereerste plantjes die ik heb gezaaid ergens lang geleden in februari, en ze doen het nog! Met ups en downs, maar ik weet ze telkens weer happy te krijgen. Lekker blijven groeien jongens!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten