vrijdag 29 april 2016

Een blog!



Hoera! Eindelijk een goed idee om mijn ongebruikte moestuintijd te vullen terwijl het buiten non-stop blijft regenen. Mijn verdriet wegtypen op een blog!
Dit eerste seizoen/jaar dat ik een tuin mag hebben ben ik compleet verliefd geworden op het zien groeien, verspenen, uitdunnen (en vervolgens opeten) en oogsten van mijn eigen plantjes. Ook al heb ik vroeger als kind een paar kleine superleuke ervaringen opgedaan met radijsjes en sterrenkers e.d. was het mij nog niet duidelijk geworden hoe heerlijk therapeutisch het is om het groen de grond uit te kijken en met je zwarte vingers door de zachte warme grond te woelen.

Maar natuurlijk heb ik het het verkeerde jaar gekozen om te beginnen met een moestuin want dit is werkelijk een lente om niet in de boekjes te schrijven. Regen, hagel, sneeuw zelfs nu nog op 29 april! Maar ik merk ook dat het wel een goede les is welke plantjes er nou goed tegen kunnen en welke duidelijk wat minder.

Hoe dan ook, mijn vrije dag vandaag die ik van plan was in de zon in de tuin door te brengen, valt een beetje in het water. Er is nog zoveel te doen (de 'tuin'  is sowieso een work in progress aangezien de grootste helft nog compleet leeg staat) maar ik word gedwongen om achter de ramen te kniezen en mijn honderden ideen te laten zitten waar ze zitten. Maar dat is niet helemaal waar, aangezien ik ze nu hier kan neerpennen!

Ik heb al een mooi tuindagboek in schrift, maar het probleem is dat ik mijn vorderingen alleen maar kan omschrijven. Een online dagboek geeft (neem ik aan) de mogelijkheid om deze ook in beeld te laten zien. Een foto spreekt uiteindelijk meer dan 1000... je snapt.

Ik heb mooi de kans vandaag om uit te vogelen hoe 'blogger' eigenlijk werkt, en dan kan ik mooi al mijn natuurlijk prachtige en uiterst leerzame moestuinverhalen kwijt (en dan bedoel ik natuurlijk leerzaam en prachtig voor mezelf, aangezien ik geen 1000en volgers ga verwachten).

Op naar mijn eerste gedocumenteerde moestuinjaar!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten